Kategoria publikacji Telewizja

Telewizja (23 pozycji)
czwartek 07 lutego 2008 / malgosiaw Publikacje autora

Publikacje

Kiedy bajka krzywdzi (Odsłon: 2467)
Data publikacji: 03 lip 2012 Autor: Magdalena Guziak-Nowak Publikacje autora
Rozmowa o rozsądnym korzystaniu z mediów, dobrych i złych bajkach oraz „magicznym pisemku dla magicznych dziewcząt” z Małgorzatą Więczkowską, pedagogiem, nauczycielką, badaczką mediów, autorką serwisu www.edukacjamedialna.plDlaczego rodzic nie może mieć pewności, że pozwalając obejrzeć dziecku bajkę w telewizji, zapewni mu wartościową rozrywkę?– Bardzo często rodzic nie wie, co dziecko będzie oglądało, na jakie treści może być narażone, czy trafi na [czytaj więcej]
Trzeci rodzic - zastąpi kontakt z mamą i tatą (Odsłon: 3033)
Data publikacji: 17 lut 2011 Autor: Anna Błasik Publikacje autora
Telewizja wyznacza nową jakość życia współczesnej rodziny, stając się istotnym źródłem doświadczeń i przeżyć człowieka. Nierzadko telewizja staje się dla dzieci i młodzieży głównym punktem odniesienia. Jej niewłaściwe wartościowanie i funkcjonowanie wywiera negatywny wpływ na jej rozwój, zwłaszcza gdy długie oglądanie telewizji zastępuje niejako kontakt z rodzicami.Jan Paweł II Wszechobecna telewizjaTelewizory są wszechobecne w życiu współczesnego człowieka i traktowane jak artykuł [czytaj więcej]
Superbohater to zły wzór dla chłopców (Odsłon: 2648)
Data publikacji: 17 lut 2011 Autor: malgosiaw Publikacje autora
Superbohaterowie są ciągle w akcji, nieustannie biorą udział w aktach przemocy, są agresywni, sarkastyczni i rzadko kierują się w działaniu dobrem ludzkości. Oglądanie superbohaterów walczących z czarnymi charakterami promuje wśród chłopców stereotyp macho, który szkodzi ich zdrowiu psychicznemu oraz relacjom, jakie tworzą w rodzinie i z przyjaciółmi - informuje serwis EurekAlert. Wyniki badań na ten temat zostały przedstawione przez dwa niezależne [czytaj więcej]
Już nie lubię Batmana (Odsłon: 2583)
Data publikacji: 17 lut 2011 Autor: Małgorzata Więczkowska Publikacje autora
Treścią wielu filmów jest rywalizacja i podstęp. Dzisiaj w mediach możemy się spotkać ze scenami, które nas niejednokrotnie zaskoczą. Wystarczy przejrzeć kanały z filmami dla dzieci, np. Jetix, Cartoon Network („Naruto”, „Pokémon”, „MegaMan NT Warrior”, „Ying Yang Yo”, „Transformers”, „Ben 10”). Bardzo dużo tam scen walki, agresji i stosowania przemocy. Treścią wielu z nich jest rywalizacja i podstęp. Wiele z popularnych [czytaj więcej]
Kreskówki z japońską twarzą (Odsłon: 1839)
Data publikacji: 17 lut 2011 Autor: ks. Andrzej Zwoliński Publikacje autora
Manga wywodzi się ze sposobu ozdabiania rycin i innych form sztuki użytkowej, a dzisiaj – poza Japonią – oznacza japoński komiksGdy otaczamy dzieci obcą kulturowo symboliką, terminologią, duchami i demonami – otwieramy je na światy, które dla rodziców są obce i niezrozumiałe.Od początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku karierę zaczęły robić animacje japońskie, zwane anime. Uproszczona akcja sprowadzająca się do walki, [czytaj więcej]
Popularne telenowele rodzinne - rozrywka czy manipulacja? (Odsłon: 1968)
Data publikacji: 02 lis 2010 Autor: Julia Gorbaniuk, Małgorzata Wyżlic Publikacje autora
Telenowele - wieloodcinkowe programy, seriale, których zazwyczaj głównym wątkiem jest zawiłe, skomplikowane życie prywatne jednego lub wielu bohaterów. Badania wskazują na wciąż rosnącą oglądalność tego gatunku filmu. Ludzie, chcąc „podglądać" życie wyższych sfer najczęściej przedstawiane w popularnych telenowelach, stają się ich stałą widownią na wiele lat. Celem badań empirycznych przeprowadzonych wśród 353 uczniów wybranych szkół średnich w Lublinie było zbadanie: [czytaj więcej]
Ekranowe wzorce do nasladowania (Odsłon: 2100)
Data publikacji: 02 cze 2010 Autor: Grzegorz Wiergowski Publikacje autora
Za to, że dzieci oglądają w telewizji horrory, odpowiadają rodzice. Za przemoc i seks w programach młodzieżowych winę ponoszą nadawcy. To zgodny wniosek uczestników seminarium pn. "Wolny rynek mediów a wychowanie", które odbyło się w Senacie w marcu br. Temat ten podjęliśmy niezależnie na łamach "EiD" w numerze kwietniowym (4/95) pisząc o wpływie reklamy telewizyjnej na psychikę dziecka. W bieżącym [czytaj więcej]
Telewizyjne dzieci (Odsłon: 2314)
Data publikacji: 02 cze 2010 Autor: Maria Braun - Gałkowska Publikacje autora
Zbadanie oddziaływania telewizji na osobowość odbiorcy nastręcza bardzo wiele problemów metodologicznych. Trudno wyodrębnić wpływ telewizji spośród innych czynników oddziaływania, a także określić, które cechy stwierdzone u odbiorców zależą od telewizji i w jakim zakresie. W wypadku stwierdzenia korelacji między jakąś cechą a intensywnym korzystaniem z telewizji, trudno określić czy cecha ta była przyczyną czy skutkiem zainteresowania telewizją.Najpewniejszym sposobem byłoby zastosowanie [czytaj więcej]
Upodobania filmowe najmłodszych (Odsłon: 2565)
Data publikacji: 02 cze 2010 Autor: Marek Sokołowski Publikacje autora
Masowe uczestnictwo dzieci i młodzieży w odbiorze twórczości filmowej oraz możliwość wychowawczego oddziaływania filmu sprawiają, że konieczne jest roztoczenie opieki szkoły nad tymi kontaktami. Tylko w przypadku odpowiednio dobranego repertuaru można mówić o korzyściach wychowawczych.Opieka ta może być maksymalnie owocna wówczas, jeżeli będzie opierać się na wiedzy o dziecku, a zarazem wiedzy o filmie. Istotne jest również to, w jaki [czytaj więcej]
Sztuczne piekła, sztuczne raje (Odsłon: 2147)
Data publikacji: 31 maj 2010 Autor: Cezary Żechowski Publikacje autora
Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców1 mówią, że dziecko w Stanach Zjednoczonych spędza dziennie przed telewizorem przeciętne od dwóch i pół godziny (dzieci do piętnastego roku życia) do czterech godzin (młodzież powyżej piętnastu lat). Dziecko, które kończy szkołę podstawową, ma za sobą przeciętnie ok. ośmiu tysięcy morderstw i stu tysięcy aktów przemocy obejrzanych w TV, młodzież kończąca szkołę średnią - ok. [czytaj więcej]
Idź do strony       >>