Witaj w Serwisie Edukacjamedialna.pl
Edukacja medialnaSerwis EDUKACJA MEDIALNA jest odpowiedzią na współczesne potrzeby rodziców, nauczycieli i wychowawców. Chcemy pomóc przygotować dzieci i młodzież do twórczego i krytycznego odbioru mediów, aby przekaz, który dociera do naszych wychowanków, był jak najbardziej wartościowy i jak najmniej szkodliwy.

Oddajemy do Państwa dyspozycji szereg narzędzi pozwalających lepiej poznać media, nauczyć się z nich efektywnie korzystać i rozpoznać zagrożenia w nich się znajdujące. Liczymy na Państwa współpracę, aby tworzyć i wzbogacać ten serwis razem.


banner_typowy.jpg

sty 06
Autor malgosiaw | 06 sty : 11:28 |

Smartfony i tablety nie tylko zmieniają nasz sposób komunikacji, mają też ogromny wpływ na nasz kręgosłup i postawę ciała. Zobacz jak korzystać ze smartfona, by nie rujnować sobie zdrowia. Z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez firmę Milward Brown w 2014 r. wynika, że Polacy codziennie spędzają ok. 90 minut przed ekranami swoich smartfonów, kolejną godzinę używają tabletów, a ponad dwie godziny patrzą w ekrany komputerów i laptopów. Efekt? W sumie przez blisko pięć godzin dziennie wpatrujemy się w monitory, nie licząc telewizorów.

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
sty 05
Autor malgosiaw | 05 sty : 00:39 |

Interakcja z opiekunem wspomaga rozwój dziecka lepiej niż najbardziej wymyślne zabawki edukacyjne, którymi maluch bawi się sam - przekonuje dr hab. Przemysław Tomalski, kierownik Babylabu Uniwersytetu Warszawskiego. 

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
sty 04
Autor malgosiaw | 04 sty : 23:17 |

Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization) wkrótce zaktualizuje listę chorób i problemów zdrowotnych. W 2018 roku znajdzie się na niej uzależnienie od gier komputerowych. WHO uznała je za formę zaburzenia psychicznego, podobnie jak uzależnienie od hazardu. Nowa wersja Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób zostanie opublikowana w maju.

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
sty 03
Autor malgosiaw | 03 sty : 17:16 |

Intensywne granie w gry zawierające przemoc może wpłynąć na wzrost agresywnego zachowania. Ryzyko jest większe dla małych dzieci. Ważne jest jednak to, w jakiej grupie funkcjonuje dziecko i czy ma dobre kontakty z otoczeniem. Badania potwierdziły, że intensywne granie w gry, w których dziecko wciela się w uczestnika akcji, podczas której należy bić się, strzelać, gonić kogoś, walczyć, może prowadzić do eskalacji zachowań agresywnych.

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
sty 02
Autor malgosiaw | 02 sty : 23:35 |

Czy używanie tzw. mediów społecznościowych ma wpływ na rozwinięcie objawów depresji czy też wprost przeciwnie? Na to pytanie próbowali znaleźć odpowiedź naukowcy z brytyjskiego Lancaster University. Rezultat: w kontekście depresji nie tyle chodzi o to, czy ktoś w ogóle używa mediów społecznościowych, ale w jaki sposób ich używa i jakie znaczenie temu przypisuje. "Trudno przecenić skalę wpływu sieciowego networkingu na codzienne życie ludzi na całym świecie i nie zwracać uwagi na to, że zachowanie to może być wysoce szkodliwe z klinicznego czy społecznego punktu widzenia" – czytamy w artykule Davida A. Bakera i Guillermo Perez Algorta opublikowanym na łamach pisma Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking w listopadzie tego roku.

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
sty 01
Autor malgosiaw | 01 sty : 23:23 |

Dużo „lajków” na Facebooku nie uszczęśliwi. Naukowcy ostrzegają osoby o obniżonym nastroju przed zbytnią wiarą w moc wsparcia internetowych znajomych. Media społecznościowe to fenomen ostatniego dziesięciolecia. Pod koniec marca 2017 roku Facebook ogłosił, że ma już 1,936 miliarda użytkowników, z których każdego dnia jest aktywnych 1,3 miliarda. 

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
gru 31
Autor malgosiaw | 31 gru : 16:57 |

Nauczyliśmy się kojarzyć wszystko, co jest związane z tym serwisem społecznościowym (nawet zrzuty z ekranu czy znaki graficzne) jako coś przyjemnego. Do takich wniosków prowadzą badania zespołu dr Guido M. van Koningsbruggena z Vrije Universiteit Amsterdam. Uczestnicy badań najpierw oglądali obrazek związany z Facebookiem lub inny neutralny obraz, a następnie chiński symbol. Na koniec mieli powiedzieć, czy symbol był przyjemny czy nie. Osoby, które były regularnymi użytkownikami Facebooka, po obejrzeniu obrazka związanego z tym serwisem oceniały symbol jak bardziej przyjemny.

Czytaj caly atykul

Wersja do druku
Idź do strony       >>